Dare to dream - Del 14

Jenna's perpektiv
 Jag tog Liams hand medan jag stängde dörren bakom oss.
- What happened? , frågade han.
- Don't know really, maybe she's sad cause we're going home tomorrow.. , svarade jag och tittade upp på han.
Hans ansiktsuttryck ändrades från frågande till mer nedstämd.
- Do you have to? , frågade han
- What?
- Go home..
Jag stannade och mötte hans blick.
- Yes we have to.. , det sved till i mig när jag sa det. Jag ville ju inte heller åka. Tanken på avskedet imorgon fick det att hugga till i magen på mig.
Jag tog tag i dörrhandtaget till killarnas rum och öppnade dörren. Här inne var det alltid full glädje med rop och skratt, kanske skulle dom andra få oss på bättre humör.
- Hi! , ropade Lou och Harry i mun på varandra, med det bredaste leendet någonsin.
- Hi boys! , sa jag och log tillbaka.
Zayn kom nu in i hallen och mötte oss.
- Did you get thrown out? , frågade han och blinkade.
- Kinda. , sa jag och skrattade tyst. , Gloria and Niall wanted to be alone for a while.
- oooooh! , hörde man från Harry i ena änden av vardagsrummet.
- You dirty bastard, it's not what you're thinking about! , sa jag skämtsamt men kunde inte hålla mig för skratt.
Zayn skrattade lite tyst och försvann sen in i sitt rum.
Jag gick till soffan där Harry satt och tittade på när Louis spelade något tv-spel. Liam satte sig bredvid mig och la sin arm om mig så jag kunde luta mig mot hans bröst. Jag suckade djupt innan jag slöt ögonen.
- Tired babe? , frågade Liam.
- No, just enjoying the moment. , sa jag och öppnade ögonen igen för att kunna se in i hans underbart bruna ögon medan jag log brett. Han böjde sig ner för att ge mig en öm kyss.
Harry hejade och ropade upphetsad på Lou, han själv var väldigt koncentrerad och släppte inte tv:n med blicken men kunde ge ifrån sig ett litet glädjeskrik då och då.
Jag bara skrattade åt dom och detsamma gjorde Liam. Vi satt och småpratade ett tag till Louis börjar ropa.
- NOOOOOOO YOU IDIOT , ropade han och kastade kontrollen på bordet.
Jag vände mig om för att se vad som hände, men Harry och Liam bara brast i skratt.
- He gets very angry when he lose a game , sa Liam skrattandes.
- I can see that... , sa jag och skrattade tyst.
- WHOOO'S HUNGRYYYY?! , ropade Harry.
Zayn tittade ut från sitt rum.
- ME , ropade han.
- Can someone go and ask Niall and Gloria too? Jenna? , frågade Liam
- I'll go , sa jag snabbt och skyndade mig ut i hallen.
- HURRY UP I'M HUNGRY , ropade Harry efter mig när jag hade stängt dörren och jag kunde inte låta bli att skratta lite för mig själv.
Jag öppnade försiktigt ytterdörren och smög in i rummet till Niall och Gloria.
- Shh, she's sleeping , viskade Niall och strök henne över håret.
- Sorry, we just thought we could go out somewhere and eat, if you want to? , frågade jag tyst.
- Sure
Jag gick fram och satte mig på sängkanten.
- Why was she sad? , frågade jag efter ett tag.
- You know, she don't want to leave. , sa han och log ett snett leende samtidigt som han lätt smekte hennes kind.
- aah, I thought that but I wasn't sure. , sa jag och han tittade upp och log mot mig.
- I'm going back to the boys, come soon okay? Take your time. , sa jag och ställde mig upp för att gå ut ur rummet.
- Wait! ,sa Niall och tog tag i min arm, Promise me you will take care of her when I'm not with her?
Gulliga Niall. Jag kunde inte annat än le.
- Of course I will. , svarade jag.
- Thanks. , sa han med sin tydliga irländska dialekt och log så alla hans perfekt vita tänder syntes.

Dålig uppdatering

 Vi har märkt att folk har frågat efter nästa del. Anledningen till att vi inte har skrivit på länge är att vi båda har väldigt mycket i skolan och massa annat just nu.
Jag hoppas ni förstår och står ut med att vänta! :)
Sanna

RSS 2.0