Dare to dream - Del 11

Jenna's perspektiv
Jag slog upp ögonen hastigt när jag hörde ljudet av min ringsignal. Både jag och Gloria hade visst råkat somna på soffan när vi satt och pratade. Jag puttade bort Gloria som nästan låg ovanpå mig för att komma åt mobilen och svara.
- Hello? , sa jag med en trött röst.
- Hi, it's Liam. , sa han på andra sidan.
- Oh, hi Liam!
- Did I wake you up? , frågade han.
- No not really, Gloria and I just took a nap.
- So, did you enjoy your beauty sleep, my little princess? , sa han och skrattade lite tyst.
- Yeah sure! , sa jag fnissande.
- I was just thinking if we could order a pizza and watch a movie in our room with the boys and Gloria? We're in the studio till 7pm but after that? If you want to of course.. , sa han.
- Yeah of course, sounds great!
Gloria vaknade och tittade på mig med yrvakna ögon.
- Great! Come over to our room at 7pm then, see ya!
- Yeah, see ya, bye! , sa jag och la sen på.
- Var det Liam? , frågade Gloria.
- Ja, vi ska träffas i deras rum klockan 7 och äta pizza och se på film.
- Trevligt.. , sa Gloria och vände sig för att somna om.
- Och det betyder inte att vi kan fortsätta sova, vi har sovit nästan hela dagen. Klockan är halv 6 nu så jag föreslår att du går och fixar dig nu.
- Mm.. , mumlade Gloria.
Jag suckade och gick in i badrummet för att sminka mig.
 Bakom mig hörde jag Gloria stappla upp ur soffan och kommer in i rummet.
- Var sa du att vi skulle träffa dom? , frågade hon.
- Är du trött eller är du dement? Vi ska vara i deras rum klockan 7 och se en film och äta pizza , sa jag skrattandes.
Hon bara ryckte på axlarna och gick till vårat sovrum.
En timma senare knackar det på dörren. Jag öppnar och där står Liam.
- Hi, we were done with the work earlier than i thought, wanna come over now?
- Yeah sure. , sa jag och tänkte just vända mig om och ropa på Gloria när jag ser att hon rundar hörnet och kommer in i hallen.
- Ska vi gå nu? , frågade hon.
- Ja, dom blev klar tidigare än han trodde.
- Hi Liam! , sa hon med ett leende när hon fick syn på han.
- Hi there Gloria!
- Shall we go? , sa jag.
- Yeah. , sa Gloria och gick iväg mot deras rum utan att vänta på oss.
- Har du bråttom Gloria? , ropade jag efter henne.
Hon vände sig om och flinade innan hon öppnade dörren till killarnas rum och försvann. Jag vände mig mot Liam och skakade på huvudet och log, han skrattade bara som svar.
Inne på rummet satt dom och väntade på oss.
- I'm hungry! Why are you so slow? , frågade Niall.
- Yeah sure we're slow, it probably took 2 minutes. , sa Liam
- Yeah that's really slow if you ask me.
Jag skrattade och satte mig i soffan bredvid honom.
- I'm sorry you had to wait for your pizza in 2 minutes, won't happen again! , sa jag och la armen om honom.
Han flinade och högg sen tag i en bit av pizzan.
Vi såg en romantisk komedi som Zayn och Harry hade varit och hyrt innan vi kom hit. Jag kunde inte låta bli att slänga en blick mot Liam med jämna mellanrum. Hur kan en person vara så perfekt? Han märkte nog att jag tittade på han för han vände sig mot mig och log och drog mig sen närmare han så jag nästan låg i hans knä, sen satt han där och strök mig över håret under hela filmen, och då och då böjde han sig ner för att kyssa mig på pannan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0