Dare to dream - Del 13

Gloria's perspektiv
Fredag. Sista dagen. Imorgon åker vi hem till gamla vanliga göteborg och lämnar allt det här bakom oss, utan att veta när vi ses igen. Om vi ses igen.
Jag och Niall satt i ett ensamt bord nere i matsalen, dom andra hade redan gått. Jag stirrade rakt ut i luften.
- Gloria..? , sa Niall försiktigt och strök undan lite hår från mitt ansikte.
Jag tittade upp och gjorde ett försök att le mot han när en tår började rinna ner för min kind.
Han log ett snett leende.
- Don't cry my little baby..
- I don't want to go home.. I want to be with you forever. , sa jag.
- Don't worry we'll meet again soon, I promise. , sa han. - I can't stand to see you crying.
- I'm sorry.. I'm just gonna miss you so much. , sa jag och torkade tårarna.
- I'm gonna miss you too..
Han lutade sig fram för att hålla om mig.
- Shall we go up? We can't just sit here and cry in front of all these people.. , sa han och strök mig över håret medan jag nickade. Han ställde sig upp och räckte fram handen. Jag tog den och flätade samman våra fingrar när vi började gå mot rummet igen.
Han tittade bekymrat på mig.
- Please don't be sad my little angel.. It's heartbreaking.
- I'm trying..
- Be happy instead, we're at least together now. , sa han i ett försök att trösta mig.
Niall öppnade dörren till mitt och Jenna's rum och gick in med mig tätt bakom hälarna.
Jenna låg i soffan och såg TV med Liam.
- Hi! , sa dom båda glatt.
Hon fick syn på mig och såg antagligen att jag var nedstämd.
- Är du okej Gloria?
- Ja.. det är inget..
- Vi går till killarnas rum istället så ni får vara ifred..
Hon ställde sig upp och vinkade åt Liam att komma.
Jag drog med mig Niall in till sovrummet och la mig i sängen med honom bredvid mig. Jag lutade mig mot hans bröst och han placerade armarna runt mig och höll om mig.
- I'm sorry if i'm ruining your day or something. , sa jag.
- No! How can you even think that.. , sa han och drog mig närmare intill sig och höll ett hårdare grepp runt mig. Inte obekvämt hårt, utan mer beskyddande. Han kysste mig lätt på pannan och lekte med mitt hår.
 - You know.. you make me happy.. , viskade han i mitt öra.
Det gjorde mig glad att bara ligga bredvid han och känna hans närhet, hans röst gjorde mig alldeles varm och när han kysste mig.. gosh.. jag svävade i himlen.

Kommentarer
Postat av: amanda

när kommer nästa del?

2012-11-10 @ 21:22:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0