Dare to dream - Del 1

Gloria & Jenna
 


Gloria's perspektiv

Tåget rullar in på Göteborgs perrong. Vi släpar på våra väskor som väger allt för mycket för att bara vara borta i en vecka. Vi kliver på tåget och letar rätt på våra platser. Jag ler för mig själv, inget kan gå fel nu. Framför oss har vi en hel vecka i Stockholm till att skapa nya minnen.
- Den här veckan kommer bli awesome, sa Jenna med ett stort leende på läpparna.
- Vi är unga, vi är snygga, det är sommar, nu kör vi!, sa jag skämtsamt och skrattade.
I högtalaren välkomnade chauffören oss ombord, efter ett tag kom han och tog våra biljetter.
Jag kände pirret i magen. Allt var på topp, stämningen, humöret, vädret och musiken som strömmade genom mina öron.
 
Jenna's perspektiv
 
När vi äntligen kommit fram till Stockholm letade vi upp vårat hotell som låg mitt i centrala stockholm. Vi checkade in och lämnade våra väskor på hotellrummet för att sedan gå och upptäcka staden. Vi började med att äta på en fin uteservering inne i gamlastan, vi shoppade lite och på kvällen tog vi färjan över till Gröna lund.
När klockan slog 23 började vi att gå mot hotellet, men eftersom hotellet låg mitt i stan tog det ett tag att gå. När vi äntligen kom fram till hotellet var vi tvungen att vara tysta eftersom dom andra gästerna troligtvis sov. Vi tog hissen upp till vårat hotellrum, när vi letar efter vårat rumsnummer i den långa korridoren ser vi en snygg kille, mörkt hår och tatueringar. Han går förbi oss med blicken ner mot golvet, jag tittar på honom och tycker att jag känner igen honom, jag tittar på Gloria som ser ut att tänka samma sak vi tittar på varandra och vänder oss om.
- ZAYN?! , ropar Gloria.
Han stannar till och vänder sig om, innan han säger något viskar jag till Gloria
- Om det inte är han så är du så död...
 

Kommentarer
Postat av: Fanny

BRA!

2012-09-16 @ 19:28:07
Postat av: Emma J

Den är jättebra än så länge! När kommer fortsättningen? :)

Svar: Tack så mycket! Del 2 kommer troligtvis imorgon :)
daretodream

2012-09-16 @ 20:36:40
URL: http://emmajohnsons.blogg.se/
Postat av: P A U L A M O I S I O L A

Jättefin blogg! Kolla gärna in min och lämna en kommentar! :)

2012-09-17 @ 00:40:10
URL: http://paulamoisiolas.blogg.se
Postat av: sellwins skönhetsblogg

Bloglovinbyte? Säg till när du lagt till mig så lägger jag till dig!:)

2012-09-17 @ 09:27:27
URL: http://www.sellwin.se
Postat av: Anonym

åhh första kapitlet var jätte bra kan ni kommentera min blogg när nästa kapitel kommer ut? :)

2012-09-17 @ 18:59:49
URL: http://nothingpersonalaboutme.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0