Dare to dream - Del 7

 
Gloria's outfit

Gloria's perspektiv
Jag hörde fotsteg utanför dörren och sen Liam som sa "Goodnight babe, see ya" kort innan Jenna kom in i rummet.
Hon slängde ner sin väska på golvet och sprang fram till mig.
- Du fattar inte vad som har hänt idag! , sa hon överlyckligt.
- Vad?
- Jag och Liam var på stranden, det var så romantiskt. Han har hållt mig i handen, kramat mig, vi beställde mat från en takeaway och åt på stranden, jag fick låna hans tröja och han höll om mig nästan hela tiden!
- Åh Jenna! Jag blir så glad för din skull!
- Jag kan knappt fatta det själv!
Jag log mot henne.
- Så vad har du gjort idag då? , frågade hon.
- Zayn och Niall kom hit ett tag medan Lou och Harry var och handlade, sen gick vi över till dom och bara tog det lugnt. Inget speciellt egentligen. , sa jag.
 Vi fortsatte prata ett tag innan vi gick och la oss.
Vi vaknade nästa morgon av att någon knackade på dörren, jag var alldels för trött för att öppna så Jenna fick göra det. När hon öppnade dörren var det Niall som stod där. Jag blev alldeles pirrig i hela kroppen när jag såg honom.
- Good morning, sa Niall glatt.
- Good morning Niall, sa Jenna med ett leende.
- Is gloria at home? , frågade han och log lite.
- Yes she is, sa hon.
Jenna gick till badrummet och Niall kom in i rummet, han satte sig på sängkanten.
- Gaash, how you can be so beautiful all the time? , sa han och log.
- Good morning to you too, sa jag och skrattade.
- So, what's the plans for today? , undrade han.
- I don't know, really, svarade jag.
- Then we can do something? , sa han.
- Yes, sa jag med världens leende.
- I can pick you up in an hour? ,  frågade han.
Jag nickade och log. Varje gång han pratade med mig bubblade det inom mig.
Han kramade mig lite lätt och gick sedan ut ur rummet då Jenna kom springandes från badrummet och skrek överlyckligt "Vad hände?!".
- Han ska hämta upp mig om en timme, sa jag och kände mig som lyckligaste tjejen i världen.
Jag tog en dusch medans Jenna letade kläder genom att riva upp hela min väska.
När jag kom ut ur duschen torkade jag håret och fixade mig det sista. Jag var så nervös.
Det knackade på dörren och Niall kom in.
- Are you ready? , frågade han.
- Yes, sa jag och tog upp min väska som låg på golvet.
Han tog min hand medan vi gick mot hissen.
- Where are we going? , frågade jag
- You'll see soon , sa han och log.
Han tog med mig ner till hamnen där en stor båt väntade på oss.
- Oh, Niall! , sa jag. Han bara log som svar och drog med mig ombord på båten.
Vi valde platser långt fram på däcket så vi fick en bra utsikt.
Niall tittade på mig och skrattade lätt.
- What? , sa jag och tittade fundersamt på han.
- Nothing, it's just so unbelievable how beautiful you are. , sa han och log.
- Aaw, stop it. , sa jag och småskrattade.
- It's true. , sa han utan att släppa mig med blicken.
Jag bara log mot honom. Hur kan en person vara så perfekt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0